Zakwaszenie organizmu - ABC

Jesteś przygnębiona, nie masz siły i ciągle chorujesz? To może być zakwaszenie organizmu

Jakie będą objawy zakwaszenia organizmu. Co robić, by do tego zakwaszenia nie dopuszczać?

Zakwaszenie organizmu to stan, w którym będzie to zaburzenie równowagi kwasowo – zasadowej w organizmie. Najczęściej wynika to ze złego sposobu odżywienia. Coraz częściej włączamy do diety produkty, które są przetworzone a one zaburzają dobre funkcjonowanie organizmu. Stosowanie diety, która będzie zróżnicowana to szansa na to, że nasz organizm będzie dobrze funkcjonował a sylwetka będzie doskonała.

Wiele osób decyduje się więc na to, by zmieniać swoje nawyki żywieniowe i w ten sposób modyfikuje dietę poprzez zwiększenie spożycia biała i zdrowych tłuszczy, jednak nieumiejętne zmiany w jadłospisie mogą pogorszyć samopoczucie. Dlaczego tak się dzieje? W zdrowym organizmie pH krwi znajduje się na poziomie zasadowym, czyli w graniach 7, natomiast Wartość później pH 5 to już mocne zakwaszenie organizmu.

Produkty, które zakwaszają organizm to m.in.:

kasza gryczana,

mięso,

ryby,

cukier biały,

żółte sery,

płatki owsiane,

słodzone napoje gazowane,

kawa,

czarna herbata,

makarony z białej mąki,

chleb pszenny

produkty pszenne.

Nadmiar kwasów w organizmie

Jeśli chodzi o objawy zakwaszenia będzie to między innymi

- złe samopoczucie,

- przygnębienie

- brak sił witalnych

- intensywny zapach moczu

- bóle w okolicach układu moczowego,

- problemy z funkcjonowaniem układu pokarmowego

- widoczne zmiany na skórze

- spadek popędu płciowego

- bóle stawów oraz mięśni

- nadmierne gromadzenie się kwasu mlekowego w przypadku osób, które są aktywne fizycznie

- problemy z infekcjami wirusowymi

- zmniejszona odporność organizmu

Jeśli chcemy sprawdzić stan organizmu należy wykonać badanie pH moczu

Jeśli chcemy poprawić stan swojego zdrowia trzeba będzie przede wszystkim zadbać o zamianę diety na produkty zasadotwórcze. Można włączyć owoce, które w większości są właśnie zasadotwórcze. Spożywamy je w ilościach umiarkowanych, zbyt dużo owoców zwiększy ilość cukru w diecie. Włączamy w dużej ilości warzywa, ryż paraboliczny oraz brązowy, pieczywo pełnoziarniste, olej lniany, można wprowadzić do diety większe ilości nabiału.

Trzeba pamiętać, że organizm musi spożywać 80% produktów zasadotwórczych i jedynie 20% kwasotwórczych, by zachować równowagę. Naszym zadaniem będzie więc zmienianie diety w taki sposób, by zagwarantować sobie rzeczywiście dobre zdrowie i zadowalające samopoczucie.